Stowarzyszenie AMAZONKI : Warszawa 02-781, ul. Roentgena 5
Nr. Konta: PKO BP V/O. W -wa 83102010550000940200166280
"Breast Friends - Przyjaciele od piersi"
“Breast Friends – Przyjaciele od piersi”
Kontynuacja
Stowarzyszenie „Amazonki”, Roche Polska oraz Hexeline wspólnie na rzecz walki z rakiem piersi!
W kwietniu 2008 r. Polskie Amazonki oraz firmy Roche Polska i Hexeline rozpoczęły kampanię edukacyjną dotyczącą raka piersi. Zaplanowane wydarzenia będą kontynuacją zeszłorocznej międzynarodowej akcji „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi”, której towarzyszyła wystawa zdjęć prezentująca szczególną więź, łączącą chorą i jej przyjaciela podczas wspólnej walki z nowotworem. Podobnie jak przed rokiem, celem kampanii jest szeroka edukacja kobiet na temat raka piersi. Główny przekaz koncentruje się na różnorodności nowotworów oraz roli przyjaciela chorej kobiety.
Kampania ma zwrócić uwagę na potrzebę bliskości, która jest niezwykle istotna
w przezwyciężeniu choroby. Kobiety chore na raka piersi potrzebują wsparcia nie tylko ze strony lekarzy, ale przede wszystkim od swoich najbliższych. Rola przyjaciela jest niezastąpiona, zarówno na poziomie wsparcia psychicznego, jak i merytorycznego. Przyjaciel ma pomagać chorej przejść przez kryzys związany z pierwszą diagnozą, wspierać ją w codziennym życiu, ale również dbać, aby rozpoznanie nowotworu było pełne, a pacjentka wiedziała o swoim raku jak najwięcej i dzięki temu miała jak największe szanse na wyleczenie.
Ewa Grenda, Dyrektor Generalny Roche Polska powiedziała: „Diagnoza „nowotwór” wywołuje strach, który często wręcz paraliżuje chorą i jej otoczenie. Wierzymy, że dzięki zeszłorocznej kampanii „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi” pomogłyśmy wielu chorym kobietom oraz ich bliskim otworzyć się w tym trudnym dla obu stron okresie. Rak piersi to jedna z najgroźniejszych chorób na świecie, w walce z którą nikt nie może pozostać sam. W tym roku chcemy powtórzyć chorym kobietom – nie jesteście same, macie przyjaciół.”
Elżbieta Kozik Prezes Stowarzyszenia „Amazonki” Warszawa – Centrum organizator kampanii powiedziała: „Jako była pacjentka dobrze wiem, jak ważna podczas choroby jest obecność życzliwej osoby. Amazonki są „przyjaciółkami od piersi” wielu Polek i jesteśmy szczęśliwe, że po raz kolejny możemy wesprzeć chore kobiety, natchnąć je optymizmem i nadzieją, przekonać, że ta bitwa, z przyjacielem u boku, jest do wygrania! Zeszłoroczna kampania cieszyła się ogromnym zainteresowaniem zarówno społeczeństwa jak i samych Amazonek, dlatego też uznałyśmy, że naszym zadaniem jest kontynuowanie idei „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi”” .
Wizytówką tegorocznej kampanii i symbolem walki z rakiem będzie damska koszula zaprojektowana i wykonana przez Halinę Zawadzką – właścicielkę i główną projektantkę Hexeline.
Koszula ma z jednej strony przypominać ich właścicielkom, aby dbały o siebie i pamiętały o regularnym wykonywaniu badań profilaktycznych, z drugiej zaś być czytelnym i rozpoznawalnym wyrazem wsparcia dla wszystkich kobiet walczących z rakiem. Zamierzeniem organizatorów jest, aby ten codzienny element stroju komunikował chorym kobietom, że w swoich zmaganiach z nowotworem nie są osamotnione. „Cieszę się, że to właśnie Hexeline została partnerem tegorocznej kampanii „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi”. Jestem przekonana, że rak piersi w różny sposób dotyka wielu naszych klientek. Udział w kampanii to dla nas forma wsparcia kobiet chorych, ale także danie tej możliwości naszym klientkom i klientom. Chcemy też pokazać wszystkim, że kobiety chore oraz te, które je wspierają, są modne i eleganckie” – powiedziała Halina Zawadzka.
Koszulę będzie można kupić w trakcie trwania kampanii w każdym salonie Hexeline, a część dochodu ze sprzedaży zostanie przekazana na Stowarzyszenie „Amazonki” – „Przyjaciółki od Piersi”. Do każdej koszuli zostanie dołączona specjalna informacja przybliżająca cele kampanii i problematykę raka piersi, a także różowo-pomarańczowa wstążeczka, będąca symbolem kampanii.
Tę szczególną koszulę zobaczymy już jesienią 2008 roku.
Rak piersi
Rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem złośliwym u kobiet. Co roku na świecie rozpoznaje się ponad 1 milion nowych przypadków raka piersi a około 400.000 chorych na ten nowotwór umiera. Rak piersi nie jest chorobą jednorodną. Obecnie rozpoznaje się raka piersi HER2-dodatniego, który charakteryzuje się nadekspresją receptora HER2. Ten typ nowotworu bardzo szybko się rozwija, niewłaściwie leczony zwiększa ryzyko powstawania odległych przerzutów i zgonu pacjentki. Inna postać tej choroby to rak piersi hormonozależny, charakteryzujący się występowaniem receptorów dla hormonów płciowych (estrogenów czy progesteronów). Istnieje ponadto trzecia grupa pacjentek, których rak piersi nie posiada receptorów tzw. rak „potrójnie ujemny”. To określenie odnosi się do guzów, w których nie stwierdza się zarówno ekspresji receptorów hormonalnych (ER, PgR), jak i nadekspresji receptora HER2. Trwają prace nad określeniem obecności różnych receptorów i genów nowotworów oraz ich znaczenia dla rodzaju podawanych pacjentce terapii. Należy podkreślić, że wiedza o typie raka piersi, na jaki choruje kobieta, jest kluczowa dla wyboru optymalnego leczenia.
Organizatorzy kampanii
Stowarzyszenie „Amazonki”
Stowarzyszenie "Amazonki" to jedyna w Polsce organizacja pozarządowa zrzeszająca kobiety chore na raka piersi i działająca głównie, ale nie jedynie, na rzecz tej grupy pacjentek. Skupia ponad 20 000 członkiń zrzeszonych w 170 Klubach w całej Polsce. Amazonki prowadzą liczne akcje edukacyjne dot. profilaktyki i leczenia raka piersi wśród społeczeństwa i pacjentek.
Roche
Grupa Roche, z siedzibą główną w Bazylei w Szwajcarii, jest jedną z wiodących, nastawionych na innowację w zakresie ochrony zdrowia firm na świecie. Zasadnicza działalność koncernu skupia się na lekach dostępnych na receptę oraz na diagnostyce. Roche jest także głównym dostawcą leków przeciwnowotworowych. Będąc dostawcą produktów i usług z zakresu profilaktyki, diagnostyki i leczenia, koncern przyczynia się znacząco do poprawy zdrowia i polepszenia jakości życia ludzi.
Hexeline
Marka Hexeline powstała w 1981 roku z pasji tworzenia ubiorów dla kobiet ceniących najwyższą jakość i wyrafinowany styl. Każda kolekcja Hexeline jest autorskim przedsięwzięciem założycielki i głównej projektantki firmy – Haliny Zawadzkiej, która dzięki swej nieograniczonej wyobraźni, poczuciu piękna oraz wnikliwej obserwacji światowych trendów projektuje pełne artyzmu i elegancji kreacje. Kolekcje Hexeline to propozycje ubiorów biznesowych, klasycznych, linie z pogranicza stylu sportowego i oczywiście kreacje wieczorowe. Wszystkie łączy jedno – konsekwentny styl i niewymuszona elegancja. Dziś firma rozwija się bardzo dynamicznie, rozszerzając swoją ofertę z sezonu na sezon. Obecnie kolekcje Hexeline dostępne są w 32 salonach firmowych w największych miastach Polski i 11 za granicą.
Informacje dot. kampanii:
Małgorzata Mrożewska, Principle, malgorzata.mrozewska@principle.pl, 0 602 379 384
Anna Żur, Roche Polska, anna.zur@roche.com, 0 501 695 148
Elżbieta Kozik, Stowarzyszenie „Amazonki”, amazonki@free.ngo.pl, 501 948 848
Katarzyna Zawadzka, Hexeline, k.zawadzka@hexe.com.pl, 600 440 542
Kinga Jaszczuk, Hexeline, k.jaszczuk@hexe.com.pl, 660 759 776
World Health Organization, http://www.who.int/cancer/detection/breastcancer/en/
Ferlay J, et al., GLOBOCAN 2002. Cancer Incidence, Mortality and Prevalence Worldwide. IARC CancerBase No.5, Version 2.0. IARCPress, Lyon, 2004. 2004